tisdag 9 februari 2010

Stockholm furniture fair


Nöjda kollegor och sir Paul Smith

Japp, jag med. Marc har laseröga..

Jonathan gillar Paul Smith och blommor



Idag besökte jag möbelmässan. Älskar verkligen mässor. Tycker det är så himlans trevligt att strosa runt och titta på nydanande utställningar och äta massa bjudgodis (kanske främst det). Dagens mässa gjorde mig däremot lite besviken. Tycker att det kändes lite safe.. Sådant vi sett förut liksom. Dessutom hade jag hoppats på att få se Acnes nya fina bidrag till möbelvärlden.. Men icke. Det som imponerande mest måste jag säga var Beckmans elever. Mer ny- och utan-för-ramentänkande. En som alltid ser utanför det uppenbara är Sir Paul Smith. Jag förstår inte alltid hans design men gillar verkligen hans förmåga att använda multifärger på ett ofta smakfullt sätt. Det ger helt klart energi så här i februari. Hann dessutom med att lyssna på hans seminarium, som var mycket inspirerande. Vilken framgångsfabrik han har skapat. Spana in hans blogg här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar