onsdag 17 februari 2010

Rotebro station



Är dansbyxorna dem nya tightsen..? De har i alla fall skådats på catwalken relativt frekvent den senaste tiden. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Jag har nämligen ett gediget förflutet som dansbyxanvändare. I årskus 6 var jag och mina tre bästa vänner Malin, Helena och Karro de starkaste av team. Vi befann oss i Rotan och spanade, föremålen skiftade. Något som däremot var konstant var våra outfits. Dansbyxor (eller jazzbrallor som vi kallade dem), stora dunjackor, filaskor, knutar på huvudet och mängder med rouge på kinderna. Det var vinter. Vi frös. Varför gick vi inte bara hem? För vi hade verkligen trygga och varma hem att gå till. Men vi skulle bli vuxna. Vi ville inte vara barn längre. Så när jag tänker på dansbyxor minns jag vinter. Att bli vuxen. Och Rotebro station.
Håller nog kvar vid tightsen ett bra tag till..

1 kommentar:

  1. hittade precis till din blogg elin! var bara tvungen att kommentera att jag fortfarande bedömer huruvida det är varmt eller kallt ute med mina föräldrars gamla regel; om det var varmare än i kylskåpet (dvs 8 plus), då fick man ha dansbyxor till skolan. fantastiskt! kram pia

    SvaraRadera