fredag 12 februari 2010

Vem är schlager-Elin?

Jag brukar i vissa stunder kallas för schlager-Elin. Det är helt och hållet mina vänners påhitt och grundar sig i min svaghet för töntig musik. För jag inser faktiskt själv att den är rätt cheesey. Melodifestivalen faller helt och hållet under den kategorin. Jag vill däremot bestämt dementera att jag skulle ha en fallenhet för all musik som figurerar där, men varje år producerars det i min mening vissa guldkorn i den folkliga tillställningen Melodifestivalen. Också varje år runt denna tid ställer min kära vän Sara (av mig kallad Sascha) och hennes schlagerdiggande karl till med Melodifestivalfest. Så även i år. Och imorgon smäller det på Upplandsgatan. Vi tippar vinnare, dissar programledarna och de dåliga bidragen och dricker massa vin. Galet kul. Min ständiga bundsförvant i dessa sammanhang (och i alla andra) är den sköna Helena. På bilden dansandes till någon skönsjungande idoldeltagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar